Wednesday, June 08, 2005

Doe ik het wel goed?

Ik ben heel blij met mijn studie. Ik vind de vakken leuk, heb leuke vriendinnen onder mijn studiegenoten, enz enz. En dan af en toe vraag je je toch af: “Doe ik het wel goed?” Dit stukje ook naar aanleiding van een discussie op Krosmo.

Ik denk dat ik het wel goed doe, dat ik een goede keus heb gemaakt 3 jaar geleden.
Maar soms… wou ik dat mijn studie iets specifieker was, dat had ik anders kunnen kiezen.
Of ik ben bang dat ik een verplicht vak gewoon niet kan, toch verkeerde studie?
En ik heb geen talenknobbel, maar wel voor IB met daarbij horend een verplicht extra taal gekozen.. is dat nou slim? (Vanochtend wel m'n Italiaans mondeling met een 6,5 gehaald :D)

Goed over het algemeen ben ik blij met wat ik doe, vind ik de meeste vakken leuk of op z’n minst interessant, en kan ik er later als het goed is iets mee doen wat ik daadwerkelijk leuk vind.

Hebben jullie zulke gedachten ook wel eens gehad over je opleiding?

x
Nefke

2 comments:

Milamber said...

Meisje, ik ben op het moment met m'n scriptie bezig en dus bijna aan het afstuderen en ik twijfel nog regelmatig. Precies dezelfde gedachtes die jij beschrijft vliegen door mijn hoofd. Ik hoop dat ik later iets aan m'n studie heb en in dat vakgebied terechtkom, want ik vind het grootste deel interessant. Maar als dat niet zo is ben ik in ieder geval Master/Doctorandus, en dat geeft ook een signaal af.

Nefke said...

Ik doe International Business

Jah ik ga hoedanook door met de opleiding want t meeste vind ik wel leuk, maar toch haha!