Monday, August 01, 2005

Stress

Veel stresss

Heb al eerder een stukje over tentamenstress geschreven. Nou hij is er weer en niet zo zuinig ook. Niet alleen voor m’n tentamens. Ook voor wat ik allemaal nog als penningmeester bij de hockey moet doen en hoe het komend jaar allemaal moet. Ik heb er het hele weekend slecht van geslapen. Maar er is hoop. Vanochtend heb ik een hoop stress weggenomen door een prachtig studieplan op te stellen, zodat ik in ieder geval voor de komende twee jaar weet wanneer ik welke vakken volg. Een hele gerust stelling, en stressverlagend daardoor.
Mijn stress is namelijk puur gebaseerd op ’t idee dat ik te weinig tijd heb voor alles wat ik nog moet doen, en geen zekerheid heb over hoeveel tijd het kost alles nog te doen en wanneer ik dat dan moet doen of haal ik het allemaal wel?

Maar goed stukje onzekerheid weg: voorjaarssemester 2007 studeer ik af.. is het plan.. goed he? Komend semester mijn laatste echt drukke semester, met 5 vakken waarvan 3 keuzevakken van het derde jaar, en 2 master vakken van het 4e jaar. Dan doe ik het tweede semester mijn Bachelor Thesis en nog twee master vakken, zodat ik het jaar erop nog maar drie resterende master vakken in het eerste semester heb, en alleen mijn master thesis in het tweede semester.

Ik vond het een strak plan. Kei-goed. Stress is verminderd, hele ochtend druk aan het uitzoeken geweest, ik vergat bekant te ontbijten. Dus nu mag ik wat leuks gaan doen, dalijk met Hanneke in de stad afgesproken: ik heb er zin in!

X
Nefke

3 comments:

Milamber said...

Het klinkt inderdaad als een strak plan. Als je je er tenminste aan houdt natuurlijk. Ik ben op het moment zelf aan het afstuderen, ofwel aan mijn eindscriptie aan het werken. Af en toe schiet ik ook aardig in de stress, omdat ik soms denk dat ik het niet ga redden om af te studeren in de maand waarin ik het eigenlijk gepland heb (oktober). Maar andere keren geloof ik er helemaal aan. Ups en downs horen erbij. :)

Juhani said...

Succes alvast enzo, ook al klinkt 2007 nog ver weg. Ik *hoop* ergens in 2006 klaar te zijn, maar ja, met mijn studie weet je het natuurlijk nooit <_< *Knuff*

Rose said...

arme jij, stress is nooit leuk
dikke knuffel en jij bijt je er wel door heen, zeker met een strak plan ;)