Monday, October 31, 2005

Comments

Ik heb nog een hele blog klaarstaan, over mijn tripje naar Antwerpen van vorige week zaterdag, maar naar aanleiding van een comment op mijn vorige post (die op één of andere manier niet verwijdert worden wil) even een stukje over comments.

De comment in kwestie is pure spam, een nutteloze toevoeging aan je blog. Al hadden ze maar een berichtje geplaats met een verwijzing naar hun blog, waar dat hele verhaal (zie de comments onder mijn vorige post) ook op staat, want zo lees ik het in ieder geval NIET. Ik weiger.

Comments zijn leuke aanvullingen op je blog. Ze geven je feedback over je kwesties, een mening over een serieuze blog en anders een blijk van medeleven of het berichtje dat ze genoten hebben van jou verhaal. Mijn blog is in eerste instantie ook voor m’n lezers. Ik bedoel, ik weet wat ik meegemaakt heb, en hoe ik erover denk. Maar ik krijg ook graag feedback daarover zodat ik weet hoe mijn ‘publiek’ erover denkt.

Maar goed, nu zo’n reclame comment, en zolang ik er niet om gevraagd heb, heb ik een hekel aan dat soort dingen. Toch maar word verificatin aangevinkt. Sorry als ’t nu voor m’n vrienden meer moeite kost een comment te plaatsen, maar nu kunnen in ieder geval geen ‘automated’ comments meer gepost worden, ik hoop dat t helpt.

X
Nefke

2 comments:

Liesl said...

Die comments vind ik ook zo'n zonde voor het hele blogsysteem. Ik heb het ook een keertje gehad en vind het spijtig dat zoiets gebeurt en daarom andere mensen nu zo'n onzin moeten lezen eer hun comment aanvaard wordt.
Stomme spammers...

Milamber said...

Het is inderdaad verschrikkelijk irritant. Dan krijg je minder spam op je mail en gaan ze gewoon maar weblogs volspammen. Gelukkig dat blogger nu word verification heeft, anders zou het hele bloggen écht verpest worden.