Friday, July 17, 2009

Ik stuiter, dus ik besta

Ik heb altijd overmatig veel last van vakantiekriebels. Dat kan zelfs lijden tot vakantiestress en dat kán lijden tot ik die met buikpijn in bed lig. Maar zover zal het deze keer niet komen. Ik stuiter van de kriebels!

Ik stuiter nu gewoon al bij het idee dat ik genoeg parkeerkaartjes in huis heb om volgende week bij mijn ouders de auto op te gaan halen voor een lang weekend Frankrijk met vrienden wat in het verschiet lig. Ik stuiter al bij het lezen van het D&D adventure dat ik dan wil gaan DMen, hoe spannend ik dat toch blijf vinden. Ik stuiter bij het feit dat ik weer een beetje experimenteel aan het koken ben gegaan na weken van inspiratieloosheid (andijviestamppot met spekjes maar ook met tomaatjes met Italiaanse kruiden er doorheen is simpel, maar lekker!). Ik stuiter bij het feit dat ik dan bedenk pastasalade mee te nemen in de auto naar Frankrijk, wat tien keer beter is dan een keer stoppen bij een nader te localiseren fastfood restaurant. Ik stuiter bij het idee rond te rijden over de o zo bekende Franse wegen, en bezoekjes te brengen aan het meer, aan de historische trekpleistertjes in de omgeving. Ik stuiter zelfs bij het idee om te gaan hardlopen daar, ook al bestaan er geen "kleine" rondjes. En het feit dat ik tijd heb boeken te lezen! Als ben ik hard bezig elke avond voor 't slapen gaan minstens een blz te doen, en moet ik mijn huidige boek sowieso vóór het weekendje weg uit hebben zodat ik niet voor 2 bladzijden een boek mee hoef te nemen. maar als ik eenmaal begin... YAY! Oh en gewoon het idee van een biertje met nootjes om een uur of 5, pas lekker eten om een uur of 8, en daarna franse kaasjes onder het genot van een wijntje... goede leven here I come!

Juist... ik vind mijn enthusiasme soms ronduit vermoeiend, maar gelukkig is dat pas achteraf ;).

x
Nefke

1 comment:

Anonymous said...

Very intereresting reading. thx

paxil