Friday, April 09, 2010

Tijd voor een blog

Misschien, is het weer eens tijd voor een blog. Ik had geen concrete zaken om een blog vol te typen. Zo verbaasde ik me dat van de week ’s ochtends het ontbijtnieuws een plaatje van de website van telfort liet zien met informatie over de storing die er was geweest. Info, die ik zonder internet nooit op had kunnen zoeken. Lekker logisch. Het is al de tweede keer in korte tijd, eerst met Ziggo en nu Telfort, dat wij last hebben van een storing. Eerst de tv, daarna internet en telefoon bij ons. Ik ben daardoor wel voorstander geworden van géén alles-in-één pakket.

Ik heb van de week The Pacific gekeken, die in alle opzichten Band Of Brothers is, maar dan in een ander gebied van de wereld en een net iets eerder stadium van de zelfde oorlog. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden, dus nog niets om over te bloggen. Behalve misschien dat ik het belachelijk vind dat het zo laat uitgezonden wordt en het dus maar via internet gekeken heb, een uur eerder dan uitzending.

En vorig weekend ben ik met le BF naar mijn andere grote liefde, Dublin, geweest. Sinds mijn eerste bezoek, zo’n tien jaar geleden, ben ik een beetje verliefd geworden op de stad en het land en de mensen. Altijd riep ik dat ik terug moest, en toen vriendje het als goede besteding voor het paasweekend zag, kon ik geen nee zeggen natuurlijk. Maar veel kan ik er niet over zeggen. Het was fantastisch! Ik heb de dingen bezocht die ik tien jaar geleden ook heb gezien, en meer. Met grootste verschil dat ik nu wel aan de proeverij bij de Guinness storehouse mee mocht doen. En de ontdekking dat Guinness fantastisch smaakt als je een geroosterd graantje van te voren eet. En dat Jameson door mij altijd verkeerd uitgesproken word, en toch wel erg lekker is. En de teleurstelling dat ik geen Hobbit in het Gaelic heb gevonden, als die al bestaat. En pubfood gewoon erg lekker is.

Verder…. Morgen Efteling op het programma! En hij is vanaf nu altijd open! Ergens vind ik dat jammer. Ik ga dat missen dat gekriebel in het voorjaar als hij weer open gaat en je weer kunt gaan. (Winterefteling is niets voor mij, mijn favo attractie is niet open!). Maar nu kan ik gewoon al-tijd gaan. Vreemd. Maar misschien toch ook wel lekker ;-).

Nog één laatste ontdekking van mij: knoflookbieslook! Ze hebben het in het tuincentrum, en ik zeer binnenkort in m'n kruidentuin ;)

Oh well, misschien later meer…

X
Nefke

2 comments:

Anonymous said...

Knoflookbieslook?

Nefke said...

Ja ^^

Alleen toen ik het wilde gaan kopen was het al uitverkocht... figures... :(