Friday, February 04, 2005

RPG en D&D

Heel dat verhaal hieronder gelezen? Het is lang maar serieus je lacht je een ongeluk. Ik in ieder geval!

Dat kwam eigenlijk omdat ik op zoek was naar een stukje over RPG's op mijn computer. Ik heb namelijk net kennisgemaakt met D&D, en daar wou ik eigenlijk een blog over schrijven. Toen kwam ik Neffa en Brag's verhaal tegen op m'n computer, en moest ik het gewoon even delen!

Role Playing Games!
Vanwaar deze topic?! Een groot deel van mijn internettijd besteedde ik aan zogenaamde RPG's oftewel Role playing Games. Wat zijn dat? Je bedenkt een personage, en met dat personage doe je mee in een verhaal. Doordat iedereen omstebeurt zijn character iets laat doen, ontstaat er een verhaal. Meestal staat er bij een RPG een bepaald thema centraal. Vaak worden verhalen van te voren bedacht. Ik deed zelf aan drie RPG's mee. Daarvan stond het verloop totaal niet vast, niets was bedacht, we hebben alles bedacht terwijl we de verhaaltjes schreven. Langzaam zijn 'mijn' RPG's uitgestorven, maar ik denk er met veel plezier aan terug.

Riveldell, Een RPG rondom Lord of the Rings. Deze RPG liep zowat 2 jaar en is nooit helemaal aan zijn eind gekomen, in 't verhaal hadden we met z'n allen (the fellowship?) bijna Mount Doom bereikt. In dit RPG is Neffalas onstaan. Ik bedacht deze Elf compleet met uiterlijk en character. Langzamerhand is ze mn alter ego geworden, op internet sta ik nu vaker bekend als Neffalas, Neffa of 'Nefke' dan als Paula.

Pirates and Pixies, een RPG gebaseerd op de disneyfilmsSinbad en Pirates of the Carribean. In dit RPG speelde ik Paula Piraat, een klein opdondertje met enorm grote mond, en een duister verleden wat ze geheim probeert te houden. Samen met haar zus Eryn hield ze zich sterk op 'Het zeekuiken' van Kapitein Sinbad.

NMRPG, een RPG van m'n vriendengroep 'Neder Mellon'. Hierin speelde iedereen 'zichzelf', dat wil zeggen dat ik als Neffalas daar rondliep. We zaten met z'n allen op een groot en mysterieus kasteel in Ierland en we moesten uitvinden waarom we daar zaten. Tegelijkertijd waren er nog allerlei verwikkelingen met de plaatselijke bevolking en 't personeel van het kasteel, wat maar niets wilde zeggen van wat er aan de hand was. Bovendien was ongeveer elk personeelslid 'linked' aan 1 van de tien van Neder Mellon, ikzelf was 'involved' met Duncan, iemand die in de kelders van 't kasteel leeft omdat hij niet tegen daglicht kan.

D&D
Deze RPG's waren altijd erg leuk, ongestuurd en dus spontaan en ongedwongen. Wel was 't daardoor ongecontroleerd en hadden characters soms vreemde eigenschappen, ze konden alles en gingen zelden dood. Daarom ben ik zo helemaal blij dat ik D&D heb 'beleefd'. Ik ben door de introductie heen en klaar nu voor 't echte werk. Ik speel een gnome, ZZoom van de Zaza's, zijn levensverhaal is iets wat vast nog wel een keer opgeschreven wordt. Bij D&D zijn wel regels, je hebt je sterke en zwakke punten, en als je niet oplet kun je ook zonder pardon dood gaan. Heerlijk! Zo hoort het!

Ik ben er helemaal blij mee.. maar dit weekend heb ik er even totaal geen tijd voor. Carnaval awaits me!
x
Nefke

6 comments:

Anonymous said...

Ooooohh!
Nu krijg ik heimwee naar die goeie ouwe tijd!
NM, rivendel, alles...
*zucht..*

Knuff,
Een nostalgische Lith
*blame you!*

Rose said...

wat een verhaal, ja hij is leuk en ik ga binnenkort ook d&d'n
knuff

Anonymous said...

Brag again.
Zucht, ik heb ook heimwee. Rivendell was toch zo ontzettend.. groot... O_O! Ik kan niet geloven dat we t nooit hebben afgemaakt. Ik wil niet eens bedenken hoeveel tijd we daar met zn allen in hebben gestoken.
Wat zal het uiteindelijk zijn, 600 a4!!!!!!!!!!!!!!!?
ONGELOOFLIJK!! En het was zo diep soms.. Als mensen eens wisten hoe we ons in leefde.
Maar ook zo fout.. bruiloften en vrijgezellen feesten in t middenn van onze queeste.
Ik ben er zo trots op :D Haha. Hoe amateurisch t begon, en hoe triest t "eindigde". I will never ever forget it.
Riv blijft altijd een grote passie voor me. En het is waar het allemaal begon. Valar, I MISS IT!!!

NM RPG: dat sloeg echt nergens op eigenlijk eh. Ik bedoel, we hadden personages en een prachtige setting, maar het verhaal liep voor geen meter... Jammer. Haha.

P&P: Net zo idioot, toch ook nooit echt op gang gekomen? Jammer.. I love scheepjes, en de personages waren leuk.


EY Nef, heb jij nooit meegedaan aan FUNRPG? DAT WAS PAS LOL!!
Ik baal er ONTZETTTTEEND van dat dat allemaal weg is.. en we t nooit meer terug kunnen lezen.

Thank God I save NMRPG en riv!!

LEVE RPGS!!

Knuffel!!
*sentimentele* Brag
Ik mis die oude tijd..
*nog n knuffel*
Tot snel weer!

Nefke said...

funrpg 1 keer geprobeert mee te doen maar was laat en ik volgde jullie totaal niet braggie!

@hans: larp lijkt me super gaaf maar eerst dnd maar eens onder de knie krijgen en dan zien we wel weer.. one step at the time...

Anonymous said...

Hoop dat je D&D net zo leuk blijft vinden als je het nu vindt...en dat we snel weer een keer door kunnen. Jullie zijn leuke spelers :D

grtz.
de GM

Anonymous said...

Heilige koe en boerenRPG? HUH! Daar herinner ik me niets van!

Anyways, kben ook weer in nostalgische bui, ben allerlei dingen aan t teruglezen. TE MELIG GEWOON!!

(K)&(K)
Brag