Monday, January 07, 2008

Pokerface

Het laatste tentamen is dan eindelijk gedaan! En deze heb ik vast ook gehaald. Kortom: vakantie! Met aan het eind hopelijk de zekerheid op m’n masterpapiertje! Hoezee!

Hoe is jullie oud en nieuw allemaal gelopen? Rj en ik togen richting Vinex - Vleuten, waar tegenwoordig mijn beste vriend en vriendin huizen. Een succesformule die vorig jaar nog in de kinderschoenen stond, werd dit jaar weer ten volle aangewend. Vriend X zorgde voor een overheerlijk avondmaal. Ik had vriendin Y (dit komt echt grappig over, maar ze heten echt X(ander) en Y(mke)!) Fluxx gegeven voor haar verjaardag de 25e, en zodoende hadden we prima vermaak onder het genot van een wijntje en een toastje.
Na de bijna perfecte maaltijd (alleen rode wijn saus met schiftende kookroom is helaas alleen maar goed voor het toilet) tijd voor wat anders. Mijn pas verwoven pokerset (dank u Sinterklaasje) kwam op tafel. Inclusief pokerkleedje. Je kan tenslotte alleen maar goed pokeren op een mooi groen kleedje. Now don’t go mock it, now!
De eerste ronde maakte veel duidelijk. Ik en Y waren al gauw weg, maar Rj en X bleven tegen elkaar opbieden. Terwijl ze uiteindelijk allebei niets hadden. Niet echt slim jongens, om je spelletje mee te beginnen! Anyways, het was een avond waar ik toch maar weer liet zien hoe lief en onschuldig ik eigenlijk ben. Althans, hoe lief en onschuldig men mij af en toe vind. Ik eindigde uiteraard met de meeste chips. Mijn pokerface werkt! De geheime trucjes verklap ik hier natuurlijk niet. But be warned!
Om 12 uur was het dan tijd voor champagne, nieuwjaarswensen, zoenen, smsjes die niet doorkwamen, teleteksten om te zien of we 20 miljoen rijker waren, vuurwerk kijken, en nog veel, veel meer champagne. Rond een uur of 3 was die uiteindelijk op, nadat mijn kleedje met champagne was ingewijd. Toen kon eindelijk het smsje naar mijn broertje verstuurd worden. Ja we hadden een winnend lot gekocht, maar met een aantal nullen te weinig ;). Achteraf gerekend heb ik voor 8 euro nog best veel lol zo van m’n eerste staatslot ooit gehad. Ook voor herhaling vatbaar!

Nu? Nu is het tijd voor vakantie! Zaterdag gaan Rj en ik tingelingeling met de ski-talys richting zuid Frankrijk. Ik heb er zin in! Daarna begin ik alweer met mijn nieuwe baan! 2008 wordt een goed jaar!

Cheers!
X
Nefke

2 comments:

Blaidd Drwg said...

Toch handig, onterecht voor lief en onschuldig versleten te worden :P
Heel veel plezier met je vakantie en alvast gefeliciteerd met je masterheid!

Anonymous said...

Pokerface ben ik ook wel goed in, meestal ben ik wel redelijk goed bezig de hele tijd alleen dat heeft niemand door. En dan is het opeens zo van: 'wow, wat heb je al veel!' en dan is het te laat om er nog iets aan te doen :p

Veel plezier op vakantie!!