Tuesday, April 03, 2007

Boekenlijstje!

Van Juhani gejat.. maar hij is dan ook gewoon gaaf! :D

1. The first character I fell in love with
The first.. mag dat Suske zijn? Ik was altijd jaloers op Wiske ^^. Of.. de jongen waar Laura Ingalls Wilder uiteindelijk mee trouwt in de Kleine Huis boeken, als we heeeeel ver teruggaan..

Recently: Jon Snow uit Song of Ice and Fire (but see Q5), Mat uit WoT.

2. The character I never expected to love as much as I do now
Fitz, uit de Robin Hobb boeken... Van ´just a main character´ gebruik ik ´m nu stiekem als reference voor D&D chars ^^... the none-evil assasin.. :D
En Jaime Lanister uit de Song of Ice and Fire boeken. Begon als een arrogante kwal.. totdat je ´m leert kennen en nu is ie best cool ^^

3. The character everyone else loves that I don't
Frodo, seriously... Ik vind iedereen uit LOTR leuk.. iedereen.. behalve Frodo (please don´t hate me now!)

4. The character I love that everyone else hates
Volgens mij vinden veel mensen dezelfde characters leuk als ik.. kom er even niet op!

5. The character I used to love but don't any longer
Jon Snow uit de Song of Ice and Fire boeken vond ik eerst helemaal geweldig, I loved the guy! De manier waarop hij met Arya omging bijvoorbeeld... maar nu is hij de grote boze commander van de Wall een beetje geworden.. jammer. Ik hoop dat dat oude gevoel weer terugkomt!

6. The character I would like to give a hug
Loial, (WoT).... hij voelt.. huggable ^^


7. The character I'd want to be like
Ehh op dit moment geen.. dunno!

8. The character I'd slap
Frodo... get a life!

9. A pairing that I love
Jane Eyre en meneer Rochester, hihi! Phèdre no Delaunay en haar Joscelin uit de Kushiel boeken!

10. A pairing that I despise
Jaime and Cercei Lanister, Song of Ice and Fire.. maar gewoon door ´t ´íeuwwwwww´-gehalte van ´t idee...

Of course zal dit geupdate worden zodra ik meer weet.. Dit soort posts kan ik doorgaan beter schrijven als ik voor m´n boekenkast zit maar ja helaas ben ik voorlopig niet thuis..

1 comment:

Milamber said...

Nu je het zegt, Loial lijkt me inderdaad een erg huggable karakter!

En Rochester en Jane Eyre zijn inderdaad een geweldig koppel.

En nee, ik ben niet boos op je vanwege Frodo. Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen...

Leuk lijstje!