Thursday, October 16, 2008

O__O ==> Le SHOCK!

Ik krijg gisteren, geheel onverwacht, een brief van mijn zorgverzekering:

Wij hebben u ingeschreven voor de basisverzekering. Ik heb vastgesteld dat u zich te laat heeft aangemeld voor deze zorgverzekering. In deze brief leg ik de gevolgen hiervan uit.
[...]
Uit onze informatie blijkt dat uw oude zorgverzekering per 1 januari 2007 beeindigd is. Uw nieuwe zorgverzekering gaat pas in per 1 januari 2008. Omdat het verplicht is een zorgverzekerning te hebben betekend dit in uw geval een boete van
€1347,84. Dit is de premie over het gehele vorige jaar plus 30%
[...]

O__O WTF!

Ik bedoel, ik was zeker weten vorig jaar gewoon verzekerd, bij een andere zorgverzekeraar. Alleen tja door m'n verhuizing en daaruitvolgende opruimwoede heb ik natuurlijk de polis niet meer. Alleen nog een brief met no-claim teruggave vaststelling (van wel €0,-). Maar goed, nieuwe zorgverzekeraar gebeld, oude zorgverzekeraar gebeld.. ik krijg als het goed is nu een nieuw polisblad 2007, en een bewijs van uitschrijving op 31-12-2007. Die ik dan naar de nieuwe zorgverzekeraar op moet sturen...

Maar wát een shock voor de woensdagavond...

Er stond ook nog in de brief dat ik de stukken zou kunnen opvragen waaruit bleek dat ik onverzekerd was... ik ben eigenlijk wel benieuwd...

x
een opgelucht Nefke

1 comment:

nosinne said...

OMG, dat is echt enorm schrikken!! Wat een bedrag zeg! Gelukkig is het op te lossen.
Wat maken bedrijven er opeens een zooitje van zeg :-P *denkt aan Essent*