Monday, December 20, 2004

Kerstkaarten

De traditie

Ik stuur elk jaar kerstkaarten. Omdat ik het leuk vind kaartjes te sturen, omdat ik het leuk vind kaartjes te krijgen, en ook omdat ik eigenlijk niet beter weet dan dat ik kerstkaartjes stuur.

Ik vind het leuk kerstkaartjes te sturen

Wel had ik er vorig jaar zo veel, dat ik dit jaar 1 doosje van 20 stuks heb gekocht, en het daarmee van mezelf maar moest doen. Dat betekend dat sommige mensen dit jaar (helaas) een digitaal kaartje van me hebben gehad. Dat spijt me ook eerlijk gezegd allerminst, het word anders gewoon echt te veel.

Ik vind het leuk kerstkaartjes te krijgen

Hier zit ook een klein beetje frustratie wat ik kwijt moet. Mensen, ik vind het leuk KERST kaartjes te krijgen. Ik vind het ook leuk VERJAARDAGS kaartjes te krijgen. Maar asje, asje blieft, wens me geen fijne verjaardag op een kerstkaart. Mensen die ’t dit jaar al gedaan hebben voel je aub niet persoonlijk aangevallen of zo, ik ben blij met jullie kaartjes, maar zie dit als een hele grote hint richting volgend jaar.
Maar ik ben blij met ieder kaartje en ze staan ook allemaal in m’n kamer en ze worden ook pas 7 januari, na drie koningen, met de rest van de kerstspullen opgeruimd. Dan komen ze in mijn grote kaartjes-bewaar-doos.

Ik weet eigenlijk niet beter

Mijn moeder stuurt ook elk jaar honderden kerstkaarten. Daar wil ik gewoon niet aan, omdat ik vooral mijn liefste vriendjes een kaartje wil sturen en verder wens ik uiteraard iedereen een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar. Maar goed van huis uit stuur ik elk jaar dus al kerstkaartjes naar mijn liefste vriendjes. Het is een beetje een traditie die ik zeker niet kwijt wil.

Dus iedereen die geen kaartje van mij heeft gehad (de laatste gaat vandaag met de postbode mee): ook jullie wens ik een hele fijne kerst toe, en een geweldig, gelukkig, liefdevol, prachtig, zonnig, blij, kansrijk, vrolijk, mooi, succesvol, en olletjesrijk 2005!

x

Nefke


1 comment:

Milamber said...

Het kerstkaartaantal dat ik stuur wordt ieder jaar kleiner. Ik vind kerstkaarten en verjaardagskaarten sturen namelijk heel leuk, maar dan kunnen mensen op z'n minst een keertje wat terug sturen... Frustrated.
Jij ook een heel gezellige kerst!