Thursday, December 02, 2004

Druk druk druk

We leven in een haastige samenleving. En dat is niets voor niets. Men heeft het druk. Druk met studie, druk met werk, druk met vrienden, druk met allemaal dingen. Bij mij heeft ‘niet moe zijn’ grote prioriteit, maar aangezien me dat toch niet lukt doe ik ook heel veel andere dingen. In al die haast en drukte is de inspiratie voor een nieuw stukje hier ver te zoeken, terwijl ik eigenlijk toch wel veel te vertellen heb.

Waar ben ik druk mee op het moment? In ieder geval met een aantal groepsopdrachten. Waarvan de één na een moeilijke start nu opeens al half af is, en de ander met moeite vooruit komt en waarvoor dinsdag een presentatie gehouden moet worden. Nu heb ik gelukkig niets tegen presenteren, en ik doe ’t zonder moeite, ware het niet dat ik woensdag ook nog m’n tentamen Italiaans heb. Ben ik dus ook al erg druk mee. Dan heb ik nog een groepsopdracht die helemaal via internet gemaakt dient te worden, en een individuele opdracht voor datzelfde vak waar ik ook nog tijd voor moet zien te vinden.
Daarnaast zijn er dan nog de sociale bezigheden. Druk met een sinterklaasgedicht schrijven voor iemand die ik niet zo goed ken (de surprise is gelukkig al af), druk met vergaderen voor de hockey, het spelen van wedstrijden en trainen, druk met een verjaardag organiseren en er geen vergeten van de vele vrienden die nu of binnenkort jarig zijn. Druk met het inplannen van al dat leuks tussen m’n studie door. Gezellig en leuk en geweldig, maar erg druk.

Ik hou van mijn drukke leven. Stilzitten is niets voor mij. Daarom is ’t dermate frustrerend als ik ook soms ‘nee’ moet zeggen tegen iets omdat ik te moe ben en de drukte even niet aankan. Een keer voor pampus op m’n bed liggen als ik eigenlijk hockeytraining heb. Niets voor mij maar soms moet het. Frustrerend.
Vanavond ook maar weer lekker op m’n bed liggen. Minder frustrerend. Waarom? Omdat ik vandaag wel weer veel heb kunnen doen door mijn rustige avondje van gister, en ik een goed leesboek in het vooruitzicht heb. Niet te vermoeiend dus, zodat ik morgen weer lekker druk kan doen. :-)

x
Nefke

2 comments:

Milamber said...

Ontzettend herkenbaar. Maar dat heb je ook al op m'n blog gelezen. :) Veel succes met je drukke leventje!

Rose said...

Ik ben ook druk
maar ik ben jou niet vergeten hoor! Woei
knuffel!
Rozemarijn