Wednesday, May 30, 2007

Alles en niets

Je kent dat... heb je een goed idee voor een blog, maar je schrijft het niet meteen op, en de volgende keer dat je achter je computer zit lijkt het spoorloos verdwenen uit je gedachten. Maakt ook niet uit verder, plannen genoeg.

Frankrijk was gaaf! More so, we hebben bijna het hele weekend geD&Dt, zelfs op de terugweg in de auto waren we nog bezig. Het heeft m´n Dm kriebels aangewakkerd, ik zou het zelf graag een keer willen doen... but I´m a chicken. Bah. Controle freak als ik ben, vind ik het heel eng om iets te beginnen wat ik nog niet helemaal snap. De regels ken ik bij lange na niet uit m´n hoofd, laat staan dat ik weet hoe je met de stats van een critter omgaat of villains ´maakt´, als ik mijn eigen characters niet eens zonder hulp helemaal kan maken. Maar aan de andere kant is het wel heel gaaf natuurlijk. En er zijn gewoon complete campaigns te vinden op internet, dan hoef je ´t nog niet eens zelf helemaal te bedenken.

Toch maar die spoedcursus Dming van Hip nemen binnenkort. Ik ben ondertussen (zoals te lezen is in een eerdere blog) ook Dm op een forum, en dat gaat prima. Maar dan heb je rustig de tijd even dingen na te zoeken en te checken voordat je een post maakt. Vond ik ook spannend, maar daar ben ik gewoon ingedoken. Nu een mini campaign gaan DMen voor een gewillig proefkonijn, en met hem ook een paar delen van de campaign doorlopen die ik als speler heb beleefd, zodat ik kan zien hoe hij het gedaan heeft. Aldoende leer ik vast. The joy! Heb er zin in! Het kriebelt.. het is eng.. het is.. WOEI!

x
Nefke

4 comments:

Blaidd Drwg said...

DM'en is zo'n beetje het leukste dat er is! En als je een beetje eerlijke spelers hebt, helpen die je ook wel met het regelprobleem ^___^

Cheeky Monkey said...

Ach, en als DM hoef je je aan niemand te verantwoorden dus je kan gewoon lekker aanrommelen als je het niet helemaal begrijpt. Doe ik ook altijd ;)

Blaidd Drwg said...

Ja persies, je kunt als dm 90% van het regelgedoe verbruien zonder dat een speler het in de gaten heeft. Daar heb je een scherm voor :D

Nefke said...

Ik ga duidelijk een scherm op m´n verjaardagslijstje zetten O_O

Het aanrommelen zal wel lukken ;) maa de controlefreak in mij vind dat dus eng hihi.

Tnx voor de comments!