Thursday, March 06, 2008

Hypotheekadviseur

Damn, Rj en ik kunnen stiekem best een duur huisje kopen ^^.

Maar we kunnen het natuurlijk ook niet doen, iets wat far more waarschijnlijk is, en verstandiger, zodat we geld overhouden voor leuke dingen. Maar zoals Remco, "onze" adviseur ons zo mooi vertelde: stel dat we ons droomhuis vinden, en het valt iets duurder uit dan wat we voor aan het zoeken zijn... dan kan dat gewoon ^^ HIP!.

En nu.. nu zijn er een boel dingen uit te zoeken. Allereerst gaan we zaterdag misschien (als 't droog is) door Den Bosch fietsen. Het is open huizen route, en er zijn drie appartementen te bezichtigen in drie verschillende delen van Den Bosch. Niet gek om er in ieder geval langs te gaan voor inspiratie. En nog belangrijker: RJ en ik moeten nu gaan bedenken waar in Den Bosch we zouden willen gaan wonen. Hartje Centrum zou ideaal zijn voor ons, autoloos als we zijn, maar dan krijg je weinig huis voor je geld. In andere wijken krijg je veel meer huis (als in: huis, inclusief verdiepingen en tuin en zo ^^), maar hoe verder van de binnenstad af, hoe meer we afhankelijk worden van het O.V... Dus misschien ook maar eens uitzoeken of een autootje een optie is dan...

Ach, zoveel uit te zoeken en over na te denken, van bovenstaande - zeker belangrijke - zaken, tot dingen zoals pensioenen en lijfrentes en weet ik wat nog niet. Als we straks echt een huis gevonden hebben, kun je uit ongeveer miljoenen hypotheekvormen kiezen... nee zo makkelijk is het nog niet...

... Maar wel spannend en leuk!

x
Nefke

2 comments:

Mijntje said...

Hypotheken zijn echt te verwarrend voor woorden. Ik was echt blij dat mijn vader erbij was toen ik de mijne af moest sluiten :P

Een auto is ook een goede optie, denk ik, dan ben je uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit en die auto gaat er op den duur toch wel komen zou ik denken :P

Mijntje said...

Oh, dat is Mijntje/Mara, te lui om uit haar zakelijke account te loggen.