Saturday, December 06, 2008

Goede voornemen # 1

Ok, ik kom net op een geniaal plan, en ik hoop dat mijn mama mijn blog niet leest (dat doet ze nog eens als inspiratie voor Sinterklaasgedichten.. oeps..)

Anyways, Bij ons thuis gaan mijn moeder, mijn jongste broertje en ikzelf altijd helemaal los rond 5 december, met 't bedenken van het geniaalste gedicht. Zo hebben we al eens een gedicht van 7 pagina's gehad. Het jaar daarop mocht het maar één kantje zijn: ik plakte pagina's aan elkaar om een heel lang kantje te creeeren. Daarna moest 't op één A4tje passen: lettertype 6. Enz enz...

Dit jaar werd het allemaal zo ingeperkt, en het moest aan zoveel eisen voldoen, dat ik een 'gewoon' gedicht heb gemaakt, maar daarin wel steen en been klaag over dat we allemaal van die regelslaven zijn tegenwoordig. En dat ik me er voor dit jaar aan hou, maar dat ik volgend jaar helemáál los ga...

Of te wel: als ik nu vanaf dit weekend probeer om elke dag twee regels sinterklaasrijm te schrijven... dan komt er toch weer een aardig boekwerk zo tegen 5 december 2009... MUHAHAHAHAHA

x
Nefke

No comments: