Monday, October 29, 2007

Back again: deel één - Spiel

En weer terug! Ik kan niet zeggen dat ik uitgerust ben na m´n vakantie. Zo´n vakantie was ´t niet. Zo´n vakantie heb ik bijna nooit. Nee ik heb heel veel gedaan en gezien, en wat gaaf!

Spiel in Essen was echt groot! Na een rondje door alle hallen begonnen le BF en ik iets doelgerichter dingen op te zoeken. Het standje van Spank the Monkey had ik al gespot, en nadat ik er al zoveel over gehoord had via Skwuig, moest ik er meer van weten! Dus regels uitgelegd gekregen en één spelletje gespeeld, aangemoedigd door de enthusiaste heren van ´t spelletje. Daarna maar gekocht, want ´t was toch wel erg gaaf. Inclusief add-on versie, super gaaf!

Verder geslaagd in dobbelstenen. Dobbelstenen zijn gaaf! De leukste vind ik nog wel m´n friend/foe dobbelsteen.. dan weet je tenminste of je iemand aan moet vallen, of er eerst tegen moet praten ;). Kijken of ´t werkt!

Last but not least Battle of Kingdom, een spel door zuid koreanen bedacht en uitgelegd. Hij was zo enthusiast, dat we er een uur zijn blijven hangen. Een kaartspel, waarbij je gelijke kaartjes op tafel moet gooien. Maar hét belangrijkste is hóe je ze op tafel gooit. Speciale techniek. Ik heb het nog niet onder de knie. Moraal van het verhaal: we hebben een doosje kaartjes thuisstaan.. kunnen we oefenen ;).

Daarnaast vooral onze ogen uitgekeken en gelachen met Hip en co. Boosterpacks kopen en dan net dat ene kaartje niet erin terugvinden.. Spelletjes kopen omdat ze goedkoop zijn, en dan voor Mr. Bananas gaan. Oh well, it was a lot of fun! En zo geschiedde dag 1 van de vakantie, afgesloten met een bradworst, zoals ´t hoort.

Hoe we in Dusseldorf belandden, gingen skieën de volgende dag en daarna naar wenen vlogen, is voor de volgende updates :).

x
Nefke

4 comments:

Juhani said...

Klinkt geweldig! Stonken de hallen nog steeds zo erg naar Duisterszweet? (A)
Het Koreanen spelletje moet je maar eens naar een meet meenemen! :-P

Blaidd Drwg said...

Of naar de Sinterklaasratkeepmeet :P
(niet dat ik niet wil roleplayen hoor, maar andere spelletjes zijn natuurlijk ook leuk)

Anonymous said...

Klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben gehad ^_^
*Wacht vol spanning op de rest van de verhalen*
*Knuffie*

Anonymous said...

Hey! Dat gedeelte van het verhaal kende ik al...nu moet je snel de rest ook spuien, hoor. ;)

Enneh...Stefan bleek op de terugweg Mr. Bananas in zijn pack te hebben! :D En ik heb er nu spijt van dat ik niet meer Hecatomb gekocht heb, haha, de plaatjes en flavour tekst alleen al zijn enorm wreed. XD