Friday, October 05, 2007

Tunnel Visie

Mooi moment gister. Ik kwam uit college, en had uiteraard net de trein gemist. Dus maar even snel een pc opzoeken om m´n mail te checken en te wachten op de volgende trein. Ik log in, zie Hip nog online, zeg hoi, en de eerste opmerking die ik terugkrijg is: Je bent nog nooit zo kort langs me gelopen zonder gedag te zeggen.

Oeps…

Zat hij dus achter me. Maar dit soort momenten zijn eerder regel dan uitzondering bij mij. Zeker als ik niet weet dat iemand op een bepaalde plek moet verwachten, kun je er donder op zeggen dat ik er langsloop zonder iemand te zien. Het klinkt misschien botter dan ik het bedoel, maar ik ben er ook niet om mensen te zien. Als ik in de stad loop, doe ik boodschappen. Als ik in de AH sta, doe ik boodschappen. Als ik naar mijn werk of de hockey fiets, heb ik mijn blik meestal op de weg en de verkeerssituatie gericht, niet op individuele mede- weggebruikers. En als ik gebouw D binnenloop, gaat mijn blik naar alle lege computers, niet naar de personen die de andere computer bezetten. No offence, Hip! Ik heb in dat opzicht een tunnel visie. Mijn blik gaat richting mijn doel. Al het andere zie ik niet. Zeg dus vooral ´hoi´ als je me ergens ziet lopen, en sorry als ik het niet eerder deed.

Er is één uitzondering: terrasjes. Als ik op het terras zit, vriend of vriendin als gezelschap, biertje of wijntje op tafel, dan kijk ik mensen. En terwijl alle wissewasjes worden uitgewisseld met vriend of vriendin, wordt er tijd ingeruimd voor het bekritiseren dan wel loven van menigeen die langskomt. Sommigen moeten eens naar de kapper, anderen hebben een geweldig truitje aan, en weer anderen hebben geld teveel aan alle tassen te zien. Love it! En tja dan kan ´t zomaar eens zijn dat je een bekende spot die ertussen loopt. Mits ik oogcontact krijg, of vooraan het terras zit, zal ik dan zeker hoi zeggen. Ik ben niet zo van het door de straat gillen van begroetingen met het gevaar dat de ander je niet hoort en je dus voor niets de aandacht trekt als een idioot. In een omgekeerde situatie, zou ik je waarschijnlijk ook niet horen (dat is geen Oost-Indische doofheid, of eigenlijk ook weer wel. Ik hoor voornamelijk alles wat met mijn doel op dat moment te maken heeft, en wat ik dus zie.) en sta jijzelf voor paal. Dat zouden we niet willen toch?

x
Nefke

8 comments:

Rose said...

dus dat zijn we vergeten gisteren! 0_0 haha, was wel rete gezellig
knuffel en bedankt!

Anonymous said...

Haha ik ben dus zo'n muts die gaat roepen :p
Verder komt het me wel bekend voor, ik zie zulke dingen ook nooit ;)
*knuffie*

Anonymous said...

Tja...tunnelvisie...zoals ik ook al zei, mij was waarschijnlijk hetzelfde overkomen. Maar roepen, dat doe ik toch niet! ;)

Milamber said...

Klinkt heeeeel bekend. Ik zie ook helemaal niemand als ik waar dan ook ben. Met in de bus stappen is dat ook zo iets. Ik ben dan helemaal gefixeerd op instappen, de buschauffeur en vervolgens een lege plaats zoeken. Ik kan iemand dat straal voorbij lopen zonder die persoon te zien. Ff roepen mensen!

Nefke said...

@Roos: en het verklaard ook helemaal dat ik je niet meteen aan zag komen lopen op Dordt CS ;)

Cheeky Monkey said...

Haha, dat komt me bekend voor :P

Blaidd Drwg said...

Klinkt wel bekend. Bij mij is het alleen meer omdat ik altijd loop te dagdromen in plaats van heel erg gefocust ben op iets :P

Anonymous said...

Ik zie juist iedereen en ik bekijk ook alles en iedereen. Misschien zegt het iets over mij, haha :p

*knufs* Holly