Friday, November 12, 2004

Gewoon..

jezelf zijn!

Ik heb hieronder al geschreven over ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’. Maar ja wat is ‘gewoon’. Omdat die discussie vast al honderd keer gehouden is zal ik er niet weer over beginnen maar in deze context één simpele definitie geven door die zelfde zin net iets anders te formuleren. Wees jezelf, dan doe je al gek genoeg!

Dit na aanleiding van een Friends aflevering die ik onlangs weer zag, waarin Ross verwoedde pogingen doet te flirten met het pizzameisje. Friends ruleert! Maar dat even tussendoor. Het kwam er op neer dat Ross een goede kerel is, maar als hij probeert te praten met een meisje in een poging aan haar telefoonnummer te komen, dan is dat ronduit zielig. Hij zet ten eerste een ander stemmetje op, ten tweede heeft hij het over onderwerpen waar hij zijn vrienden nooit mee lastig zou vallen (gas?). Wat is er mis met gewoon jezelf zijn? Al zou het pizzameisje in dit voorbeeld op zijn (zielige) flirtpogingen ingaan, ze komt er gauw genoeg achter dat hij eigenlijk niet zo is als hij in eerste instantie voordoet. In het geval van Ross hier iets positiefs, maar zoiets kan ook negatief zijn, en dus tegenvallen. Dan houden de flirts toch geen lang stand en ben je al gauw weer terug bij af.

Wees jezelf, ik kan het iedereen aanraden. Je bereikt er niets mee als je je anders voordoet dan je bent, de ‘waarheid’ komt altijd boven tafel. En mensen die waarderen zoals je echt bent, dat zijn je echte vrienden :D.

X
Nefke

1 comment:

Milamber said...

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat ik het helemaal met je eens ben!