Monday, December 17, 2007

Allergietest

In het algemeen heb ik een middelmatige allergie aanleg. Mooi is dat. Op een schaal van 0 (geen allergie) tot 6 (erg allergisch) scoor ik op de volgende punten:
Huisstofmijt: 6
Graspollen/Berk: 4
Honden: 3
Katten: 4
Pinda/Soja/Tarwe: 2

Oftewel wat zegt dit?
- dat het logisch is dat ik strontverkouden wakker word als ik op een stoffig oud kussen slaap
- Dat het logisch is dat ik in de lente ook een beetje last heb van hooikoorts achtige ontwikkelingen, maar niet zo erg als 't zou kunnen zijn
- Dat als ik later een hond wil, ik me eerst verder zal laten testen alvorens er 1 aan te schaffen omdat ik 'm wel wil kunnen knuffelen
- Dat in inderdaad maar bij katten uit de buurt blijf
- Dat het inderdaad nog steeds zo zou kunnen zijn dat ik niet tegen amandel kan.

Al met al ga ik vanaf nu nog stricter in de gaten houden waar ik last van krijg, en waarvan niet. Want het feit dat Honden en Katten niet een heel groot verschil laten zien, heb ik tot nu toe bij honden nergen last van, en bij katten ga ik dood van benauwdheid. En gister heb ik heerlijke gele M&M's op zonder ergens last van te krijgen, maar na 't eten van een amandel werd ik wel benauwd hoestend wakker 's nachts. En de bank van mijn schoonouders kan best een allergische reactie veroorzaken, maar hoe kan dat aan huisstofmijt liggen als ie 3 weken oud is? Ik hou het dus in de gaten!

To be continued..

x
Nefke

7 comments:

Blaidd Drwg said...

Het zuigt, ik weet er alles van. Heb het zelf vooral met huisstofmijt en al wat bloeit. Meh.
Ben je er ooit mee naar de dokter geweest?

Nefke said...

ja, nu bloedonderzoek gedaan via dokter en ziekenhuis. Daarom weet ik dit ;). Verder kun je alleen maar afwachten en je merkt vanzelf waar je meer en minder last van hebt. Tenzij ik echt er iets mee wil doen, dan moet ik terug voor een huidtest. Maar ik en naar de dokter... brrrrr

Blaidd Drwg said...

k dacht dat de punten je eigen schatting waren ofzo :P

Nefke said...

Nee dan krijg je een heel ander lijstje denk ik.

Huisstofmijt: 6 (ala)
Katten: 6
Honden: 0
Bepaalde nootjes:6
Andere:0
Hooikoortsachtige perikelen: 3
Wahahaha.. zover zou ik dan komen.

Cheeky Monkey said...

Wat een wetenschappelijke aanpak! Allergieën zijn maar een raar iets, en inderdaad heel moeilijk om een rechte lijn in te leggen. Misschien kan je altijd later nog een naaktkat of hond nemen? :P

Nefke said...

Ie! Mijntje! ALleen 't idee al! Gat!

Juhani said...

Dan moet je hem wel Snoezel noemen natuurlijk! ;-)
Sterkte met de allergieën, en ik zou eigenlijk gewoon die huidtest laten doen, dan heb je tenminste zekerheid.
Mocht je niet allergisch blijken, krijg je van mij een zak amandelen!