Wednesday, December 05, 2007

Sollicitatiedrukte (2)

Bij deze is de afspraak voor het tweede gesprek dan ook daadwerkelijk gemaakt. Dinsdag de 11e. I´ll keep you posted.

Gister de sollicitatie voor het traineeship in ´t bankwezen. Dat was nog een heel avontuur. De Welten Groep zit in Vessem. Vessem ligt in een prachtig dorps gebied vlakbij eindhoven. Het is ook prima te bereiken… mits je een auto hebt. Juist. Ik was dus afhankelijk van de buurtbus. Nou dat is nog eens een fenomeen! En daarnaast had ik ook nog een chauffeurswissel onderweg! En kwèèken dat ze deden! “Joa d´un dieë mot noar Welten. Doar komme ze mistal van vèr. Verstoadegijonswel?” Ja ja ik ben ook Brabantse, dus dat ging prima. Maar ik moest er toch wel om lachen. En ja ik kan het Brabants niet zo mooi opschrijven als hoe het lillik klinkt.. zoiets. Maar goed. Welten. Lijkt me prachtig, bij een bank werken. Dat is één grote plus. Maar helaas zijn er ook wat minnen. Zo wordt je her en der geplaatst voor periodes van 4-7 maanden. En dat kan ook ver van huis zijn. Zit je doordeweeks altijd in een hotel om alleen maar in ´t weekend thuis te komen. Lekker is dat. Ik moet nog even bedenken of ik daar zin in heb. En wat ook zoiets is, en waardoor de mevrouw met wie ik het gesprek had twijfelde: heeft het wel genóeg uitdaging voor ambitieuze ik. Dat wil zeggen: bij het traineeship begin je bij het begin: in de backoffice: administratieve zaken afhandelen. Dusss.

Maar goed ik denk er over na. Dinsdag, die zelfde 11e, heb ik weer contact met Welten. En zij met mij. Ik ben benieuwd hoe dat andere tweede gesprek gaat…

X
Nefke

Ps op m´n werk goed bezig. MT van MP NL wakker geschud. Bezig met het helpen van m´n collega´s met allerhande zaken. En ondertussen nog 13 sinterklaasgedichten van mínstens 8 regels geschreven. Goed bezig dus.

1 comment:

Blaidd Drwg said...

Ik hoop dat je eruit komt met die sollicitatie. Keuzes keuzes...
Nouja, misschien dat het tweede gesprek je daarmee helpt. Veel succes in elk geval!