Tuesday, August 21, 2007

The.. end?!

Chaos alom.
Oorzaak: ik mag mijn scriptie verdedigen!
Gevolg: ik neem een dagje vrij en ga met Skwuig naar de Efteling, wat gewoon echt heel gaaf was! Vervolgens heb ik een te kort nachtje slaap waarna ik die laatste verbeteringen wil gaan toepassen. Kan ik het laatste statistiekje uiteraard nergens vinden, en heb ik uiteindelijk geprobeerd een datum voor mijn verdediging te bedenken! Maar dat laatste is moeilijk. Mijn twee begeleider moeten er uiteraard bij aanwezig zijn. Maar één der begeleiders is momenteel op vakantie.. en vakantiegaandemensen hebben hun agenda bij terugkomst hemelshoog volgepland, opdat ze maar zo kort mogelijk van hun vakantierust kunnen nagenieten. En dan wil ik daar een verdediging tussen squeezen. Lastig!

Maar goed, uiteindelijk komt dat vast goed. Vooral als de andere begeleider zijn telefoon opneemt als ik bel, dat zou helpen. En dan die laatste checks zoals alle referenties goed zetten, de wormvormige aanhangselen nakijken, en ´m uit gaan printen. O ja, en dat statistiekje vinden. Ik heb ´t CBS al gemaild. Zoals ik tegenwoordig na alle zoektochten doe. En dan krijg ik steenvast een antwoord wat maar half-nuttig is, en een telefoontje over hoe ik de samenwerking met het CBS ervaar. Nou, ROT dus... zorg maar dat ik alles met 1 zoekactie op de site precies kan vinden zoals ik ´t moet hebben. Dat ga ik bij ´t volgende telefoontje zeggen!

Kortom, ik ben lichtelijk gaar, maar dat is dan ook alles. Niet boos, niet gestressed, niet moe (ik negeer het), niet depressief... lichtelijk bouncerig en hyper door alle rpg praktijken om me heen op internet en de naweeën van Efteling muziekjes in mijn hoofd!

En dan... the end! O nee.. ik moet ook nog afstuderen.
Volgende hoofdstuk in het leven van een student: ik moet gaan kiezen of ik een mondeling ga doen voor een moeilijk rot vak, wat ik stiekem niet kan, of dat ik een relaxer vak ga doen waardoor ik wel minstens tot december nog student ben.
Volgend hoofdstuk in het leven van een werkende vrouw: vind ik de klus die MBS voor me heeft interessant? Wie weet! Donderdag weet ik meer...

4 comments:

Milamber said...

Oeh wat spannend allemaal! Met die verdediging plannen komt het vast goed, want zó veel tijd zit daar voor de begeleiders nu ook weer niet in. Ik heb met mijn scriptie ook veel op de website van het CBS gezeten en die is inderdaad nu niet bepaald handig!

En dat laatste is een beslissing waar niemand je eigenlijk goede raad over kan geven. Dat kun je toch het beste zelf beoordelen. Ik weet namelijk niet hoe "slecht" je in dat vak bent waar je een mondeling voor zou moeten doen. Ik zou persoonlijk gewoon een week blokken en een mondeling gaan doen, maar ja... that's me.

Unknown said...

spannend hoor! maar wel op een leuke manier eigenlijk :) en je komt vast wel uit je dilemma!

leuk dat je gister bent gekomen, btw!

*hugs*

Blaidd Drwg said...

Spannend ja!
Kun je niet gewoon dat mondeling proberen en mocht dat niet lukken alsnog dat vak? Of mag dat niet?

En de CBS-site is idd bagger :P

Succes met alles *kunffel*

Nefke said...

Ah ja weet je wat 't is... ik heb de vorige keer ook kei-hard geleerd voor dat vak... tot twee keer toe zelfs.. en het is me niet gelukt. Dus vandaar dat er veel moeite en stress in zal gaan zitten als ik 't nog een keer probeer. Aan het andere vak begin ik zowiezo, colleges beginnen maandag al en dan heb ik dat mondeling misschien net geregeld! Duss wie weet! Zal er ook aan liggen hoeveel tijd om te leren ik heb!