Monday, August 13, 2007

Intelligente leken

Dan ben je opeens bezig met het einde. Dat is echt zo gek! Je hebt het over conclusies, concrete conclusies. Je hebt het over consistentiechecks en spellingchecks en intelligente leken die je verhaal voor je door moeten lezen om die checks mede mogelijk te maken, omdat ze door hun leek-zijn de verbanden die voor mij zo duidelijk zijn, misschien niet zien, en ik dan weet wat er nog bij moet, maar die door hun intelligentie toch het verhaal zo volgen dat ze ondanks misschien missende consistentie toch goede kritiek kunnen geven. Of zo. Intelligente leken, ik vind het echt een geweldige omschrijving.

Af en toe gaat het helemaal geweldig. Informatie waarvan je dacht dat hij niet bestond, die je opeens vind en kan toevoegen: het draagt allemaal bij aan een beter resultaat.

Het gaat wel in een sneltreinvaart opeens hoor. Ik heb vanmiddag een gesprek gehad over eventuele mogelijkheden hier te blijven werken! Ik heb donderdag een gesprek met de studieadviseur over dat ene vak! En dat terwijl ik me nu instel op een semester lang semi-student-zijn en al werken ernaast, als daar de perfecte functie bij gecreƫert word, want dat is wat ze nu aan het proberen zijn, ben ik helemaal blij. En zo niet, dan niet, dan zoek ik weer verder. Life is good! :D

5 comments:

Cheeky Monkey said...

En dat lijkt jou dus nu zeker leuk? Omdat je eerst zei van niet, en toen ging twijfelen enzo :P

Blaidd Drwg said...

What she said! :D
Maar ik vind het fijn voor je dat het zo goed gaat.

Nefke said...

Ach ja ik weet ´t ook allemaal niet ;) Zolang ze iets anders voor me te doen vinden dan nog een scriptie schrijven ben ik wel snel tevreden denk ik.. ;) En ik kon nu mooi aangeven wat ik wel en niet wilde doen.. Dat ik maar 3,5 dag per week wil werken voor ´t komend half jaar, dat ik de herfstvakantie weg ben.... Demands are mine! Ik zie wel wat eruit komt!

Cheeky Monkey said...

Oeeeh, ik ben heel benieuwd!

Milamber said...

Zeer benieuwd wat er uit gaan komen wat die potentiƫle baan betreft!

De puntjes op de i zetten, daar gaat in mijn herinnering opeens nog heel veel tijd inzitten.... En ook ik heb mijn intelligente leken ingezet voor mijn scriptie. :)