Friday, June 29, 2007

Zakenreisje (3)

Natuurlijk is alles goed gegaan :D.

Heel vroeg naar de trein om op tijd op schiphol te zijn, ik had geen idee hoe lang de rij bij de douane zou zijn (online inchecken is echt geniaal, daar hoefde ik dus niet voor te wachten!) en stel dat de trein vertraging zou hebben! Maar goed ik moest ook nog ontbijten en zo dus ik kwam m'n tijd wel door.. O ja en voor 't eerst een starbucks koffie geprobeerd! En ja, Starbucks is lekker, ik ben verkocht!

We hadden een vet lekker ding als piloot, dus wat zou er nog mis kunnen gaan? Ik zat bij de nooddeur, dus mooi beenruimte en een hoop verantwoordelijkheid en zo :P (beide kon me niets schelen). Ruud Lubbers zat volgens mij ook in 't vliegtuig (bij de bobo's natuurlijk) of misschien was 't een dubbelganger. Ik zat aan het raam, met naast me een Brit uit Birminham en daarnaast een man uit Dubai, die maar bleef kletsen! En vooral slechte grappen vertellen haha! Wat gebeurt er als een paar noren, een paar denen, een paar finnen en een paar zweden aanspoelen op een eiland? De finnen rooien bomen, de denen zagen planken, de noren gaan aan de slag om boten te bouwen.... en de Zweden staan te wachten totdat ze aan elkaar geintroduceerd worden! ;)

Nou ja van dat dus, de reis ging snel, en boven Zweden was 't niet al te bewolkt dus ik kon goed zien hoe mooi het land was!
Met de trein kun je in 20 minuten van 't vliegveld naar Stockholm Centraal, waar ik al gauw de goede metro had gevonden richting Sundbyberg, waar Manpower zat. En die zaten ook echt naast het station, echt ideaal. Dus al gauw gevonden. Moest wel even wachten, want ze zaten in een boardmeeting die uitliep en waren onbereikbaar voor de secretaresses die niet wisten waar ze uithingen, maar uiteindelijk werd ik ontvangen door meneer de directeur aldaar. Na een gesrpek van anderhalf uur waarin hij me uitlegd hoe MBS daar in elkaar zit, komt Hans, de F&A man binnen. Nu is dat waar ik m'n onderzoek naar doe, dus bingo voor mij, ik heb 'm practisch al m'n onderzoeksvragen voorgelegd! Nu word 't een kwestie van Zweden en Nederland met elkaar vergelijken, maar dan heb ik zeker heel veel aan zijn antwoorden! Go Scriptie!

Om 4pm waren we klaar met kletsen, en pakte ik de metro terug richting Stockholm Centraal. Niet wetende hoeveel tijd ik later ging hebben, en niet gelunchd hebbende, ging ik eerst richting Mac. Dat word vanavond culinair gezien goedgemaakt (blog komt later) maar daar had ik even zin in. Daarna liep ik in eerste instantie een beetje doelloos rond, want alleen in een vreemde stad is... vreemd.. en ongezellig eigenlijk. Totdat ik een boekwinkel tegenkwam. Ik had het! Ik ging op jacht naar De Hobbit in 't Zweeds! Bij die eerste hadden ze redelijk wat boeken van Mr. Tolkien staan, maar niet de goede. Bij de tweede goede boekwinkel ging ik er eens naar vragen. Ze zeiden al dat ie out of print was, maar ik kon 't wellicht proberen bij de fantasyboekhandel, 20 min. verderop.
Nu had ik 50 minuten over, dus prima, ik daarheen! Onderweg elke boekwinkel ingeweest maar nergens geluk... En ook de fantasyboekwinkel kon me helaas niet verder helpen. Wat een grote fantasyboekenwinkel, met veel boeken, Engels en Zweeds, en een gamershoekje boven, geweldig! Maar De Hobbit is dus out of print, en kan niet eens besteld worden :(. Nu zal ik toch echt later een keer terug moeten, nadat ik de Zweedse drukkers heb duidelijk gemaakt dat ik De Hobbit wil! Die fantasyboekenwinkel zat duidelijk in 't toeristische deel van Zweden, waar ik nog niet geweest was. Wel heel mooie gebouwen en zo, ik wist alleen bij god niet waar ik was hahaha! Ook dat moet dus dringend goed overgedaan worden!

Daarna terug richting trein, en vliegveld. Terugvlucht was vermoeiend. Ik kon niet slapen, maar ondertussen voelde ik wel dat ik veels te vroeg was opgestaan en een drukke dag had gehad. We vlogen op tijd, landden 5 minuten vroeg, en toen snel een trein naar Utrecht gepakt, waar ik gelukkig door een vertraging de trein naar Den Bosch precies haalde. Thuisgekomen eerst even Rj geknuffeld, maar daarna 't bed weer uit om even wat te lezen. Ik zat nog zo vol happy vibes dat slapen niet meteen kon, ook al was ik al 20 uur wakker. Maar ook dat is goed gekomen, en ik ben weer wakker.. sort of..

Zweden was dus gaaf! De grote vraag is natuurlijk of alles ook goed gegaan was als ik niet zo gefreakt had van te voren. Ach ik ben nu eenmaal een controlefreak, ik kan er ook niets aan doen.

2 comments:

Blaidd Drwg said...

Wow, wat een verhaal, ik weet geeneens waar te beginnen. Misschien bij "go scriptie!" :P
en: zie je nou wel!
Ik denk trouwens dat het zonder het gecontrolfreak van te voren ook wel was gelukt hoor. Ik weet van mezelf dat het zonder mijn gestress vaak ook gewoon allemaal goed loopt.

Milamber said...

Ik ben altijd ook een enorme controlfreak bij dit soort dingen, dus no argument from me there!

Wat een verhaal inderdaad. Blijft apart dat dat zomaar kan, even op en neer hoppen voor je scriptie. Maar ik denk wel dat het je enorm veel inspiratie geeft zo'n reis en het feit dat je de mensen daar écht gesproken hebt ipv via de mail. Gaat vast goed komen met die scriptie!