Monday, July 02, 2007

Eten op sjiek!

Wat een aanbieding! Afgelopen week mochten jongeren tot 23 jaar eten bij verschillende sterrenrestaurants voor maar 40 euro! De aaneenschakelende vereniging bestond 40 jaar, en om dat goed te vieren wilde men jongeren de kans geven culinaire hoogstandjes te proberen, door voor 40 euro een 5 gangendiner, inclusief passende wijnen en koffie na aan te bieden.

Toen ons dat ter ore kwam besloten we (de congrescommissie 2006 en 2007 samen) eigenlijk meteen te reserveren. Eerst in Sluis, waar een drie-sterren restaurant zit, maar die was uiteraard iets te snel volgeboekt. Voor mij eigenlijk wel positief, want nu werd er besloten het in Den Bosch te proberen! Toch net iets makkelijker bereikbaar voor mij, en vast niet minder lekker, ook al heeft Chalet Royal maar 1 ster :P.

Dus vrijdagavond togen we naar het Chalet Royal, waar bij binnenkomst de jassen keurig werden aangenomen en we begeleid werden naar onze tafel, en waar meteen nadat we goed en wel zaten ons al een glaasje champagne werd aangeboden. Ik heb genoten die hele avond! Van de culinaire hoogstandjes waarvan ik de titels onmogelijk kon onthouden, van het feit dat er elke keer als één der vrouwen naar het toilet was geweest, er iemand klaarstond de stoel weer aan te schuiven, van elke uitleg bij elke wijn, van het feit dat je het gesprek aan de tafel naast je niet kon opvangen, omdat de tafel zover uit elkaar stonden, van het goede kopje koffie na, en van die 40 euro die na afloop betaald moest worden. Want op de rekening stond doodleuk dat dit arrangement normaal gesproken 115 euro pp kost! Niet iets wat je als je zomaar een keer uit eten wilt even ophoest in onze (studenten)leventjes! Zelfs de regen die me doorweekte toen ik (zingend) naar huis fietste kon me niets deren. Het was allemaal geweldig.

En we hebben een deal: zodra één van ons 2 ton (of meer) per jaar verdient, trakteerd diegene op een etentje bij Chalet Royal (of beter). Ben benieuwd of we ´t in de geschatte tien jaar halen ;). Want ook al is ´t doel bereikt van de keten, hebben we kennisgemaakt met de mogelijkheden en zouden we allemaal dit graag nog een keer zo willen doen, voorlopig toch maar weer naar de stamkroeg of eetcafétjes, iets wat onze portemonee vaker toelaat ;).

x Nefke

4 comments:

Milamber said...

Waaaah 115 euro per persoon?!?! Pfff, ik vind 40 euro al een heel groot bedrag, maar als je bedenkt wat jullie er nu voor terug hebben gekregen geef ik je helemaal gelijk dat jullie dat een keer gedaan hebben. Wie weet hoe lang het nog duurt voordat je daar weer dineert! ;)

Cheeky Monkey said...

Eigenlijk wat Milamber zegt :p
Wel jammer dat ik het gemist had, het lijkt me wel heel erg leuk om een keer te proberen. Maar goed, ik ben dan ook al 23...

Blaidd Drwg said...

Oeh, beter!
Helaas ben ik alweer te oud. Alsof 26-jarigen geen arme studenten meer kunnen zijn :P

Nefke said...

ah ja foutje van mijn kant: ´t was tot en met 23 :D

En wij hadden ook 24-jarigen in de groep die gewoon mee mochten eten voor 40 euro :) Dus waarschijnlijk was er iets te regelen geweest.

En ja als er niet iemand van die anderen over begonnen was had ik nooit geweten van de actie! Lucky me dus.. :D