Friday, September 07, 2007

Going to college

Stiekem is ´t toch wel heel lekker om weer college´s te volgen af en toe. Ondanks de onhandige tijdstippen en de drukte met werk erbij. Of misschien juist daarom. College´s volgen betekend stil zitten en aantekeningen maken. Informatie in je opzuigen in de hoop dat ´t niet te diep wegzakt totdat je tentamen hebt.

Één van mijn vakken lijkt vooralsnog een ´makkelijk´ marketing vak. Simpele theorietjes die in de college´s uiteengezet worden, een opdracht die geschreven moet worden maar die nog lang niet af moet, bovendien in groepsverbrand gemaakt moet worden. Afspreken, kwamen we gister tijdens college al achter, is nu al moeilijk, omdat zij nou eenmaal wel alle tijd van de wereld hebben. Behalve op mijn vrije dag. Maar dat komt wel goed.

Mijn andere vak, met veel accounting dinges - suf en logisch dus - ben ik nog niet naar college geweest. Het eerste kon ik niet heen door verplichtingen op m´n werk, en vorige week viel het uit omdat er een essay geschreven dient te worden. En daar gaat ´t al fout. Ik zit een beetje naar een leeg word document te staren, en slaap daar serieus minder om. Maar ach, ik heb nog tot dinsdag, en ik kan best vandaag hier op m´n werk eraan besteden, zolang ik alleen op m´n kamer zit hier en er niemand is die op me let. Studeren onder werktijd is vast ook voor de baas ergens goed voor ;). Iemand enige kennis over de Enron case? Want dat is de grootste tegenhouder: de case interesseert me niet.. hmm.. misschien toch een verkeerd vak gekozen? Oh well, de rest mag in groepsverband en ik zal mijn groepje niet in de steek laten, dus we gaan ´t gewoon maar doen! Wie weet steek ik er nog iets van op ;).

Het derde vak wat ik ga volgen begint in oktober pas! Heerlijk van half oktober tot half december college´s volgen, en daarna een tentamen doen. Moet lukken en ´t is vast goed te doen. Weer een vak van marketing.

Yay voor studeren! Ik ga maar hard aan het werk. Op het werk. Aan de studie. Of zo :S.

Ach op één of andere manier doe ik dingen in tien minuten waarvan men denkt dat je er drie dagen aan gezeten hebt.. rare business world.. maar dan hou ik tijd over voor andere dingen.
Bovendien. Ik heb nog geen contract gezien. Ook maar eens achteraan gaan.

x
Nefke

3 comments:

Anonymous said...

Ah, colleges...ik heb er zelf in ieder geval ook altijd van gehouden (met een groot hart). :D To be young again...

:P

En yay voor semi-vrijheid op het werk!

Anonymous said...

College's kunnen ook best leuk zijn, als het onderwerp je maar ligt ^_^
Fijn dat je zoveel kan doen op je werk! ;)
*knuffie*

Milamber said...

Komt vast állemaal goed! Maar inderdaad wel even achter dat contract aan!