Tuesday, July 24, 2007

Al doende leert men..

.. aldus het welbekende gezegde. En helaas is dit maar al te waar. Ik doe graag dingen in één keer goed, zonder eventuele side effects on the road, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Belangst, daar kom je (misschien) overheen door vaak te bellen. Ik heb in ieder geval minder moeite met bellen als ik van te voren 5 andere telefoontjes hebt gehad (mits ze van soortgelijke belangrijkheid zijn). Maar dan moet je die eerste 5 telefoontjes nog wel plegen... Damn...

Volgens mij als ´t op scripties aankomt zou je ook denken dat je ´t steeds beter gaat doen naarmate je vordert. Helaas doet mijn begeleider niet aan die droom mee. Elk mailtje krijg ik te horen dat ik beter vragen moet stellen om daardoor beter gestructureerd te werk moet gaan. Terwijl alles wat ik naar hem opstuur mijn volle overtuiging heeft dat ´t al bijna perfect is. Uiteraard. Maar goed, het zal vanzelf beter worden, en uiteindelijk krijg ik gewoon een hyper-gestructureerde scriptie. Ik ga me alleen steeds meer afvragen wat dan nog van mezelf is, en wat door m´n begeleider is gedaan. Beetje jammer. Maar ´t komt vanzelf wel goed, en uiteindelijk gaat ´t om de ects die op mijn lijst komen te staan, niet die van m´n begeleider (En een mooi cijfer is dan zeker meegenomen)!

Hoe meer bier je drinkt, hoe beter je gewent zou moeten raken. Ik krijg er nog altijd geen hoofdpijn van, maar serieuze andere katerige symptomen komen opeens om de hoek kijken. En dat terwijl ik echt niet overmatige hoeveelheden bier tot me heb genomen, gister op de Tilburgse kermis, die overigens tres gezellig was, ondanks het feit dat m´n vrienden al lam waren omdat ze vanaf half 4 smiddags aan ´t zuipen gegaan waren. Ik doe wel (nuchter) mee met de gekheid, bier heb ik er echt niet voor nodig, maar ´t is wel lekker. Alleen de dingen die ´t tegenwoordig met me doet, daar hou ik niet van. Misschien toch maar meer uitgaan, en ´t meer gewent raken.. Wie gaat er mee?

Ach ja, zomaar een willekeurige rant.. ik ben brak, hou het daar maar op. :D

Houdoe, x, groetjes en een dikke, welgemeende, knuffel voor al m´n lezers!

Nefke

2 comments:

Blaidd Drwg said...

Nou, met drinken is het toch anders hoor. Je zesde glas valt echt niet beter als je er al vijf op hebt ;)
Believe me, I know *fluit onschuldig*

Nefke said...

Nee bij bier smaakt ´t eerste glas zeker ´t lekkerst! You´re right! Maar dan is ´t wel zo dat als je gewent bent niets te drinken je na dat 1e glas al katerige symptomen kunt krijgen, en als je vaker iets drinkt dat misschien pas na glas 5 is...