Tuesday, July 03, 2007

Stroomversnelling

Als alles goed gaat, gaat alles ook sneller. Tenminste, dat is bij mij zeker het geval. Sinds Zweden, of eigenlijk sinds gisteren, omdat ik toen weer begonnen ben, zit de scriptie in een stroomversnelling. Ik heb weer twee hoofdstukken ingeleverd ter goedkeuring, en ook al zullen die nog 100 keer verbeterd moeten worden, het begin is er. Mijn struikel-hoofdstuk is een ander verhaal, daar ehm... struikel ik nog altijd over, maar die komt er ook wel. En als die er allemaal eenmaal zijn is het een kwestie van conclusies en aanbevelingen schrijven. Altijd lastig, maar de grote lijnen zitten al in m´n hoofd!

En dan ´t onderzoek zelf! In Zweden ben ik een heel eind gekomen omdat ik te weten kwam hoe ´t bedrijf wereldwijd in elkaar zit, ik weet hoe men begint in een nieuwe markt, ik weet welk initial onderzoek er is gedaan, ik weet wát men aan het doen is in die markt! Vervolgens bel ik een - op papier - zusterbedrijf voor informatie, en ik heb nu een afspraak staan om eventuele samenwerking (n.a.v. mijn scriptieonderwerp!) te bespreken, omdat het van de zotte is dat dat nog niet gebeurt. Vervolgens maak ik de directeur blij met het nieuws, maar hij kan zelf niet op de afspraak komen, of ik het dus maar even wil doen. Wááát! Geweldig! ^^

Tot en met gister heb ik geroepen dat ik hier zeker niet wil werken na m´n stage... ik ben er sinds vandaag niet meer zo zeker van. Stiekem wordt het, omdat ik het bedrijf steeds beter ken, steeds gaver hier! Maar goed voorlopig ben ik nog niet klaar voor de echte arbeidsmarkt, of in ieder geval niet fulltime, ik moet na m´n scriptie ook nog een vak gaan doen voordat ik echt m´n diploma krijg. En stiekem is student zijn zo gek nog niet ;).

Keep you posted!

x
Nefke

1 comment:

Blaidd Drwg said...

Student zijn is echt wel beter dan fulltime werken hoor ;P
Echt goed dat je het allemaal lekker begint te lopen nu :)

Go scriptie go!