Wednesday, July 25, 2007

Fietsen

Het hardloop verhaal was mooi, maar heeft stiekem niet al te lang geduurd. Er heeft zich een onwil in mij ontwikkeld om te gaan rennen, en zodoende gebeurt het dus niet meer.

Maar het is niet alsof ik stilzit! In tegendeel! De afgelopen weekenden ben ik telkens een heel stuk gaan fietsen! 2-3 uur achter elkaar, heerlijk! Brabant is op de fiets heel mooi en elke keer is ´t genieten! Er liggen hier meer fietsknooppunten dan ergens anders in ´t land, dus je kunt overal naartoe en makkelijk routes uitstippelen.

Het begon twee weken geleden, toen het te mooi weer was om binnen te blijven. Met vriendjelief richting Engelermeer gefietst, om daar aan het strandje te gaan liggen. Maar na een (koude) duik en lunch aan het water was het zo bewolkt dat lang blijven liggen niet echt iets leek toe te voegen aan de pret. We hadden al een fietsknooppunt vlak voor ´t meer gespot, en na de kaart gecheckt te hebben besloten we spontaan naar Heusden op en neer te fietsen. Zo gezegd zo gedaan, en het was prachtig. Ik bedoel, tussen de schapen fietsen, wie wil dat nou niet! ;). Afsluitend met een witbiertje op ´n terrasje aan de Maas is het dan een perfecte invulling van je zondag!

Vorig weekend was ´t weer eens tuk minder, de buien waren voorspeld, maar van binnen zitten word je ook zo droevig af en toe. Dus de kaart er maar weer eens bij gepakt op internet, en een mooie route uitgepikt. De Maas over, via de dijk richting Alem, daar met ´t pontje weer oversteken en terug langs de zuidelijke oever.

Maar dan fiets je een heel stuk langs LF12b, de lange afstandsroute van ´t westen van ´t land helemaal naar ´t oosten. En zo ontstond het idee voor komend weekend. We vertrekken zaterdagochtend op tijd, om ´s avonds in Nijmegen een hapje te gaan eten. En dan met de trein weer terug! Een tocht van minstens 100 km, maar dat komt helemaal goed. Rugzak vol met lekkere hapjes en ik vermaak me wel ;). Nu maar hopen dat ´t weer meewerkt...

x
Nefke

5 comments:

Cheeky Monkey said...

Wow! Respect voor je skills, dat doe ik je niet na! Hopelijk is het tres zonnig maar de voorspellingen geven wel een beetje buien aan +__+

Blaidd Drwg said...

Fietstochten zijn echt leuk ^__^
Eeuwig zonde dat ik familie en vrienden nooit zo gek krijg. Hopelijk hebben jullie goed weer dit weekend!

Juhani said...

Zo he! Ik doe het je niet na. Veel plezier zaterdag ^_^

Nefke said...

't weer lijkt niet mee te gaan werken :(

Maar dan is er altijd de zondag nog.. of mijn koppigheid dat ik 't toch wil gaan doen.. een beetje regen daar smelt je niet van!

Rose said...

Ik hoorde laatst een minder leuk fietsverhaal, een jongen die 9 uur had gefietst naar zijn verweggiestanvriendinnetje om te horen dat ze een ander had...

maar ondanks dat blijft fietsen leuk!
knuffel Roos