Monday, July 16, 2007

Nerd

Wiki:For other uses, see Nerd (disambiguation).
Look up nerd in Wiktionary, the free dictionary.Nerd as a stereotypical, archetypal and frequently used informally as a derogatory designation, refers to somebody who passionately pursues intellectual or esoteric knowledge or pastimes rather than engaging in social life, such as participating in organized sports or other mainstream social activities. The Merriam-Webster definition is an "unstylish, unattractive, or socially inept person: especially: one slavishly devoted to intellectual or academic pursuits." While Nerd, Dork and Geek share in passionate pursuit of detailed knowledge, the Australian colloquialism dag shares the association with the unfashionable and socially inept with the added feature of being affable and amusing. A Nerd is often excluded from physical activity, and is often considered a loner by peers.


Ik ben/was er trots op om Nerd te zijn. Wás, want volgens bovenstaande definitie ben ik er geen. Ik ben te sociaal. Boehoe. Wat nu? Waarschijnlijk kies ik ervoor bovenstaande te negeren. In de 5e klas is me al gezegd door een dronken iemand: "Paula je bent een Nerd, maar wel een coole nerd." En dronken mensen spreken de waarheid, nietwaar? ;) Misschien moet ik ´t daar wel bijhouden. Een coole nerd. Volgens de Urban dictionary (waarvan ik alleen de 1e regel op google kon lezen omdat de site geblokt word hier op stage) is een Coole Nerd: A guy/girl who is so crazy she is defined as nerd but does so much crazy stuff shes cool. Yeah.. I can live with that!

Ik ben in ieder geval nerdy enough om ´nerd´ te gaan googelen ;)

8 comments:

Blaidd Drwg said...

Hah! Nerds zijn gewoon stiekem de wereld aan het veroveren door plotseling wel kewl, sociaal en mainstream te worden en zo.
Go us!

Cheeky Monkey said...

dat vind ik eerder geeks. Wij zijn gewoon coole nerds :P

Nefke said...

Coole Nerds FTW!

Brian als jouw theorie zou kloppen, zouden programma´s zoals beauty & the nerd een bedreiging voor ons zijn, als mensen dalijk inzien dat we gaaf zijn voordat we de wereld veroverd hebben! ^^

Maar dat programma heet volgens mij ook beauty and the geek in the US... ik heb in ieder geval de ´nerd´ zichzelf geeks horen noemen, dus no worries there then..

Blaidd Drwg said...

Die jongens in BatN zijn volgens mij ook meer 'geeks' dan nerds ja. Hoewel ik die op een bepaalde manier ook wel stoer vind. Zulke programma's leiden iig de aanval af door de wereldbevolking at large te laten geloven dat nerds echt nog geen bedreiging zijn, terwijl wij meer meenstriem koele nerds stiekem al alle touwtjes in handen hebben en iedereen bij ons wil horen enzo.

Ehm, ja...
*gaat wat nuttigs doen* :P

Blaidd Drwg said...

met 'de aanval' bedoelde ik trouwens 'de aandacht'. Dumdidum

Juhani said...

Ik wil ook bij de coole nerd gang! ^__^

Anonymous said...

Nef...het wordt weer eens tijd dat we een nerd test opsnorren ofzo, niet? En dan kunnen bewijzen dat je BF een beauty is...

Oeh, stiekem ben ik volgens die definitie wel een nerd...maar ben het niet altijd geweest!

Milamber said...

Hier nog iemand die zich aansluit bij de coole nerd gang! We will rule the world! :)

Onderstaande naar aanleiding van je commentaar op mijn blog: het is maar goed dat je hard kunnen rennen... ;)