Tuesday, July 10, 2007

Red Keep Meet

Zoals vast wel eerder bericht ben ik al een tijdje co-dm van The Red Keep. Een RPG gebaseerd op de boekenserie ´A Song of Ice and Fire´ by George R.R. Martin. Als je niet weet waar ik het over heb: schaam je, de boeken zijn tres geniaal: lezen dus!

Hoeveel fun and satisfactory de online RPG ook was, hoeveel more fun and satisfaction zou een meeting met zich meebrengen, om elkaar én (beter) te leren kennen, én zodoende irl te spelen. Nu hadden Hip en ik quite een assassination op ´t plan staan, maar een combat speel je niet zo makkelijk online uit, als je telkens moet wachten tot iedereen heeft gereageerd. Dus nog een reden om een keer irl te spelen.

My point of view:
Nadat ik van de schrik bekomen was dat ik m´n portemonee vergeten was, en Yv me een koffie voor de schrik gegeven had, kon ik alles aan. Yv, Hip, Brian en Mara en ik verzamelden zich al in de trein naar Utrecht, waar allereerst werd nagedacht over de vraag waarom we in godsnaam niet in Den Bosch afspraken. Maar dat mocht de pret niet drukken. Op Utrecht meetten we Faust en Cham en het feest was compleet. Het was prachtig weer, zo bleek toen Faust ons naar Graaf Floris bracht, alwaar de perfecte D&D tafel leeg stond te wachten op ons.
Eerst werden de vele privegesprekken die op ´t forum begonnen waren afgewerkt. Hetgeen menig toeschouwer een wenkbrauw naar ons deed optrekken toen er telkens mensen van de tafel wegliepen en met z´n 2en iets gingen bespreken.
Daarna kon het feest echt beginnen. Uitvoerige beschrijvingen van Hip, met af en toe aanvullingen van mij, hebben de spelers, zo bleek, uitermate vermaakt. Drank werd gebracht, de lunch was ook al aanwezig, Skwuigers werden geronseld, vliegende mieren vermoord, en het verhaal bereikte een hoogtepunt toen NPC Gregor een podium headbutte. Na een menu van de BK op CS, de uitreiking van een unicorn en een potje Fluxx in de trein, heb ik nog nagenoten op de bank thuis met een welverdient biertje in de hand. Life can be good...

Dit was zeker voor herhaling vatbaar. Op ´t forum ging ´t nergens anders over, zeker toen Mara en schrijfster dezes besloten hun verjaardagen samen te vieren, indien mogelijk in augustus al, om maar een gelegenheid te scheppen. Komt helemaal goed, het was gaaf!

x
Nefke

6 comments:

Anonymous said...

Amen! De volgende keer met sombrero, Ruben en cadeautjes, als het even kan... :D

Milamber said...

Gaaf dat het zo leuk was geweest en zo goed was gegaan! :)

Blaidd Drwg said...

Jaaaa, het was echt briljant!
More more more!!

Cheeky Monkey said...

Ik heb al cadeautjes gehad! :D

Anyways, ik heb duidelijk de hipste NPC-neef op aarde :P

Anonymous said...

She said 'hipste'...teeheehee...;)

Rose said...

3 times yeey!
knuffel