Thursday, July 12, 2007

Stage/Scriptie update

Tijd voor een update. Het loopt al bijna tegen het einde, en stiekem was ´t toch wel gaaf.

Kun je dit een stage noemen? Ik heb niet echt meegekeken in het bedrijf. Ik heb wel vragen voorgelegd voor m´n onderzoek, die zijn beantwoord, en zo weet ik wel veel over het bedrijf. Maar ik heb behalve mijn onderzoek niet echt werkzaamheden voor ze gedaan. Als je mij vraagt wat een business analyst of business developer de hele dag doet.. ik heb geen idee. Helaas.

Toch is het kijken naar zo´n bedrijf van een extern perspectief best grappig. Je ziet de structuur van de organisatie, neemt niets vanzelf sprekend. En je leert.

En dan nog de extraatjes. Zweden was gewoon gaaf. Mijn eerste business trip! Vliegen wordt overigens nooit een hobby van me. Niet omdat ik bang ben of zo, maar ik vind het ronduit saai. Het enige ´spannende´ zijn het opstijgen en de landing. Maar goed dat neemt niet zoveel tijd in beslag.

Maar het loopt dus tegen het einde. Gister een mega- voortgangsgesprek gehad, met beide begeleiders en de directeur. En dan blijkt dat je in die anderhalve maand die over is nog best veel moet doen. Maar ik kom er wel, het komt allemaal goed. Want stiekem neemt het allemaal niet zoveel tijd in beslag. Het soggen, het niets doen, dat zijn de dooddoeners. Plus het informatie zoeken, ik moet wel iets te typen hebben. Een telefoontje naar een bedrijf is 1 minuut, afspraken maken is snel gedaan zolang men niet op vakantie is (en anders, wat doe je eraan?). En typen lukt ook wel, die vingers van mijn zijn zo vertrouwt met het toetsenbord en gaan bijna vanzelf eroverheen. Ik hoef alleen maar te checken wat er uiteindelijk op papier komt.
Dus die laatste anderhalve maand.. iets meer informatie zoeken, iets minder soggen. En dan komt het allemaal goed. Ik heb er vertrouwen in!

En daarna.. dat zien we wel weer. Ik heb géén vertrouwen in dat laatste vak wat nog open staat, waar ik misschien, heel misschien, nog een mondeling voor kan aanvragen. Dus volgend semester twee nieuwe vakken gaan doen. En nog een meeloopstage voor 3 dagen zoeken, of misschien al gaan werken. Ik heb hier al een gesprek gepland staan met de HR mevrouw, om te kijken of er hier nog mogelijkheden voor me zijn. Ze willen me dus niet zo graag weg hebben, :D dat is goed nieuws! Then again heb ik ze nog niet verteld dat ik niet fulltime beschikbaar ga zijn. Dat komt dan wel. Dan weet ik ook meer over wanneer ik beschikbaar ben, met ´t oog op die openstaande vakken. En anders vind ik ergens anders wel een plekkie, komt allemaal goed! Stiekem vind ik ´t helemaal niet erg om nog een half jaartje student te zijn.. dus in dat opzicht is er niets getreurt!

X
(Een optimistisch) Nefke

ps Stages zijn wel ultiem goed voor je blog! Dit is mijn 100e bericht hier, en als ik zo door ga komt er dit jaar een nieuw record aan nieuwe posts! Maar goed dat zijn maar cijfers.. als jullie ze maar willen lezen ben ik al blij :P

2 comments:

Cheeky Monkey said...

Pf, fulltime werken kan altijd nog, geniet er nog lekker even van!

Milamber said...

:) Zoals Mara al zegt. Geniet gewoon nog maar lekker even van je studenten-leventje. Full-time gaan werken komt vanzelf wel. En het komt inderdaad allemaal goed. Heel veel succes met die laatste anderhalve maand!