Thursday, July 19, 2007

HP terreur

Wat is dat toch met die Harry Potter fans. Ik snap het niet. Allemaal als een bezetene hebben ze of ´t boek al besteld zodat ze ´t de 1e dag in huis hebben, of ze liggen om 8 uur ´s ochtends al voor een winkel, en allemaal dreigen ze je iets aan te doen als je komend weekend iets tegen ze durft te zeggen. En dat allemaal zodat ze ´t als 1e uit hebben zodat ze vooral niet gespoilerd kunnen worden, zodat ze kunnen meepraten.

Nou ben ik ook wel lyrisch over sommige boekenseries en schrijvers. En ik zoek wel eens op wanneer er dan een nieuwe van uit komt, en als die uit is, ga ik een keer naar de winkel om ´m te kopen, of nog vaker, loop ik er per ongeluk tegenaan. Vrienden die ´m al eerder hebben gelezen vragen voorzichtig waar ik ben, zodat ze tot daar over´t boek kunnen praten. Eventuele spoilers sla ik gewoon niet in mijn hoofd op, dus ben ik alsnog verrast als ik ´t lees.

Maar goed, dit komt dan wel van iemand die zowiezo het HP circus niet begrijpt. Ik heb de boeken niet gelezen, en alleen film 1 gezien omdat ik meegelokt was onder ´t motto dat er een lekker ding in zou spelen (Mr. Wood, als ik ´t goed onthouden heb… ik ben al weer vergeten hoe hij eruit ziet, dat zegt toch weer genoeg?), waarna ik nog meer overtuigd was van mijn boycot. Mensen zeiden: je móet deze lezen. En als iemand zegt dat ik moet, dan wil ik ´t al niet meer.. Waarom zou het moeten? Wat is er zo fantastisch aan HP?

Maar goed ik vind ook dat mensen George Martin zouden moeten willen lezen, want die boeken zijn gewoon extreem gaaf. Als ´t nieuwe boek eindelijk uitkomt, zal ik ´t vast heel snel hebben, al zal ik ´t pas lezen nadat le BF ´t gelezen heeft, want ´t boek zal van hem zijn. Maar eigenlijk zal ik niet kunnen wachten. In plaats van elke avond Zelda spelen, zal ik ´t boek verslinden, en daarna op het forum van de bijbehorende RPG helemaal frantic gaan lopen doen… In de tussentijd is ´t wachten en nog niet-lezers aan de boeken krijgen, want oh, ze zijn zo gaaf, en dan kunnen ze ook aan de RPG gaan meedoen, if they´re interested… En de Kushiel boeken! Geniaal, lezen als een trein.. maar je moet er wel van houden, want sexualiteit staat in die wereld hoog in het vaandel en het word af en toe spannend beschreven! Niet voor iedereen dus, maar de (meeste) mensen die de boeken kennen zijn net zo enthusiast als ik, op het lyrische af! Zeker het proberen waard. Het zijn deze boeken die nog niet iederéén gelezen heeft, wat ze niet minder gaaf maakt. En dus aan mij en mijn mede-lezers de taak om te verkondigen dat er meer is naast HP... *frantic mode*

OMG! Eigenlijk ben ik net zo erg… :O

8 comments:

Cheeky Monkey said...

Volgens mij zijn we echt klonen van elkaar :P

Nefke said...

It´s voodoo I´ll tell ya! ;)

Whihii *really frantic mode*

Milamber said...

Pffffff. You traitor!!!

;)

Ik weet overigens maar al te goed dat er meer is dan HP en ben overigens ook niet zo fanatiek als sommige HP-fans. Ik kan het me prima voorstellen als mensen het niet zo interessant vinden. Alleen... mijn beste vriendin heeft ook jaren geroepen hoe stom HP was en toen ze eenmaal begon te lezen kon ze niet meer ophouden en nu is ze er net zo gek van als ik. Dus wie weet! ;)

Maar eigenlijk heeft iedereen wel iets waar hij/zij helemaal wild van wordt. En sommige mensen hebben zelfs heel veel dingen waar ze wild van worden..... *fluit en wandelt stilletjes weg*

Blaidd Drwg said...

HP is wel leuk hoor, maar ik zou er ook niet op gaan wachten ;)
Op geen enkel boek trouwens, hoe graag ik ook lees.

Juhani said...

Want Harry Potter leuk vinden is een zonde?

Stel je voor: Martin wordt ook opeens door de halve wereld gelezen. Jij krijgt zijn nieuwste boek helaas pas wat later in handen. Door stom toeval hoor je echter al veel eerder dat Pietje, jouw favoriete character, op die-en-die manier gruwelijk sterft... Zou je dat leuk vinden?

Laat de Potterfans lekker in hun waarde, iedereen mag toch lekker lezen zonder gespoilerd te worden? Want dat is de enige reden dat iedereen het boek zo snel mogelijk wil lezen.

Niet oordelen over iets wat jij toch niet wilt lezen. En niet mensen dwingen iets te lezen, als je dat zelf ook niet wilt.

Juhani said...

Haha, sorry, nu ik het teruglees klinkt het wel heel gemeen, maar zo is het natuurlijk niet bedoeld. Gewoon liefde voor boeken, dat begrijp je wel ;-)

Nefke said...

De liefde voor boeken gaat ver, ook bij mij, dus ik snap ´t helemaal :D No worries there!

Rose said...

ik wil juist HP lezen, hoe meer spoilers ik hoor hoe erger ik het vind dat ik het pas vanaf donderdag kan lezen...ik lees juist spoilers omdat ikanders de engelse versie van HP7 gewoon niet snap...is dat niet erg?