Monday, October 25, 2004

De Sportschool

oftewel: goed bezig

Ik woon even een weekje thuis. Dus mis ik de hockeytraining van woensdag en gister heb ik ook geen wedstrijd gehad ivm de vakantie. Nou zijn mijn ouders en een van m'n broertjes kort geleden enthusiast bij de sportschool begonnen. M'n moeder heeft mij toen meegevraagt deze week. Met heel wat bedenkingen ben ik meegegaan. Ik ben niet zo van sportscholen. En al helemaal niet van fitness. Een blauwe maandag ging ik met mijn vriendin Sandra zo in de 4e/5e klas of zo wel eens naar de sportschool om te fitnessen, maar daar had ik ook al vrij gauw weer genoeg van. Maar goed. Vanochtend kwart over acht kwam ik al aan.. een verslag.

Het begon al goed. Ik werd begroet door een van de instructeurs, een jongen die bij mij op de basisschool heeft gezeten en ik al jaren niet meer gezien had. Was dus best gezellig. Samen met mijn moeder daarna in gaan lopen op de loopband. Ik ietsje harder dan zij, ik was er tenslotte vooral om mijn conditie op peil te houden zo niet te verbeteren. Daarna even geroeit (ook weer iets langer dan mijn moeder) waarna ik gefacineert mijn moeder met de power plate heb bezig gezien. M'n moeder had daarna pilates. Nou dat is dus niets voor mij, zo langzaam oefeningen doen, dan heb ik niet 't idee dat ik aan het sporten ben. Dus heb ik daarna nog een uur lang aan 1 stuk flink hardgelopen en gefietst. Daarna was een douche wel nodig en een kop koffie hard verdient.

Maar sportscholen trekken me nog altijd niet. Ik ga donderdag waarschijnlijk wel weer even mee, voor dezelfde reden en ik zal ook wel ongeveer 't zelfde gaan doen, maar daar blijft 't ook bij. Andere apparaten boeien me niet. Ze hebben daar een zwembad, maar je zwemt je baantjes echt te kijk, met allemaal glazen wanden erom heen. En lessen pilates of wat er dan nog meer is kunnen me ook niet bekoren. Nee een beetje hardlopen en fietsen vind ik nog wel leuk, maar ook niet je van het. Ik vind het al gauw saai en ga me vervelen. Nou is op deze sportschool wel cool dat als je je eigen oordopjes meeneemt je mee kunt luisteren met 1 van de tv's die er hangen, en waar overal een andere zender is dus heb ik onder het hardlopen een beetje TMF geluisterd, dat maakte veel goed.

Ik was ooit van plan te gaan joggen/hardlopen en dat plan is wel weer een beetje gestimuleerd door vanochtend. Zo'n sportschool is vooral saai omdat je telkens op 1 plek hardloopt, je ziet ongeveer telkens dezelfde mensen om je heen en na een tijdje ben je daar op uitgekeken. Terwijl mijn conditie best een aardig rondje toelaat denk ik. Maar ja als ik thuis op de bank zit denk ik niet zo snel: goh laat ik een eindje gaan rennen! En dat terwijl ik naast 't wandelbos woon, waar toch dagelijks veel joggers te vinden zijn! Ik zie het allemaal nog wel..

Tot zover maar weer,
x
Nefke

No comments: