Saturday, October 16, 2004

Olletjes

Olletje hier, Olletje daar

Ik ben mijn fiets aan het verven! Het wordt nu echt zo'n studentikoze fiets. Maar wel een originele: hij wordt groen met olletjes!

Olletjes: wie kent ze niet. Olletje komt van mijn favouriete gezelschapsspel: Kolonisten van Catan. Leuk omdat het elke keer anders is, en je nooit van te voren weet wie er uiteindelijk wint. Goed. Kolonisten. Hoe kom ik dan op olletjes? Bij Kolonisten heb je schaapjes = wol en wol klinkt als ol! Simpel as that. Among my friends is 't spel allang bekend als 'olletje' en 'gaan ollen' betekend dan ook 'gaan Kolonisten'. Er bestaat zelfs een heuze olletjes-competitie (waar ik nog altijd bovenaan sta, gna gna).

Jammer genoeg heb ik het al weer een tijdje niet gespeeld omdat mijn fanatiekste olletjes-genoten veelal in het buitenland zitten. Toch verdient mijn fiets olletjes.. ik hoop dat het gaat lukken!

x
Nefke

1 comment: