Thursday, October 21, 2004

Puur geluk

To be happy is the greatest thing in the world

Het is fijn te weten dat in deze tijden van oorlog en terrorisme, er ook nog momenten van puur geluk te vinden zijn.
Deze zin schoot me gister zo te binnen, toen ik puur gelukkig lag te wezen. Je hoort op het nieuws tegenwoordig niets anders dan berichten over aanslagen, doden in ’t verkeer of omdat iemand een ander geloof heeft dan zijn buurman. Gisteravond was dat even vergeten. Geen radio of tv, maar cd-tje op, kaarsjes aan, wijntje erbij, ribbelchipjes binnen hardbereik, en dat alles samen met de liefste jongen die ik ken. Gewoon genieten. Genieten van elkaar, genieten van alles wat we hebben.

Er staat een versje in mijn poëzie album, daar zit zo’n kern van waarheid in. Geluk zit in een klein hoekje, maar als je het vindt, omarm het en laat het nooit meer gaan!

Wees bevriend met kleine dingen,
Met de kleine bloem, die bloeit.
Met de vogeltjes, die zingen,
Met het vlindertje, dat stoeit.
Met de heldere regendroppen,
Met de blijde zonneschijn,
Wees bevriend met de kleine dingen
En je zult gelukkig zijn


X
Een gelukkig Nefke


3 comments:

Milamber said...

Ik wil alleen maar even zeggen dat ik met een big smile op m'n gezicht je post heb zitten lezen. Life can be good!

Kara said...

En ergens in de verste uithoeken van haar slome verstand, begon het bij haar te dagen dat als mensen haar blog lezen, zij ook wel zo vriendelijk zou kunnen zijn om een tegenbezoekje te brengen aan de blogs van die mensen...
Mooie post, ik werd er helemaal vrolijk van. En je hebt ook helemaal gelijk: het grootste geluk zit in de kleinste dingen.

Anonymous said...

woeiwoeiwoei, ik ben blij voor je!
Dikke knuffel, Roos